refactor: prefer embedder-focused InitializeNodeWithArgs (#28271)

This commit is contained in:
Shelley Vohr 2021-03-22 09:42:06 +00:00 коммит произвёл GitHub
Родитель 703f8707db
Коммит 96ce59609d
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: 4AEE18F83AFDEB23
1 изменённых файлов: 13 добавлений и 12 удалений

Просмотреть файл

@ -363,21 +363,22 @@ void NodeBindings::Initialize() {
// Parse and set Node.js cli flags.
SetNodeCliFlags();
// pass non-null program name to argv so it doesn't crash
// trying to index into a nullptr
int argc = 1;
int exec_argc = 0;
const char* prog_name = "electron";
const char** argv = &prog_name;
const char** exec_argv = nullptr;
std::unique_ptr<base::Environment> env(base::Environment::Create());
SetNodeOptions(env.get());
// TODO(codebytere): this is going to be deprecated in the near future
// in favor of Init(std::vector<std::string>* argv,
// std::vector<std::string>* exec_argv)
node::Init(&argc, argv, &exec_argc, &exec_argv);
std::vector<std::string> argv = {"electron"};
std::vector<std::string> exec_argv;
std::vector<std::string> errors;
int exit_code = node::InitializeNodeWithArgs(&argv, &exec_argv, &errors);
for (const std::string& error : errors) {
fprintf(stderr, "%s: %s\n", argv[0].c_str(), error.c_str());
}
if (exit_code != 0) {
exit(exit_code);
}
#if defined(OS_WIN)
// uv_init overrides error mode to suppress the default crash dialog, bring