test: add an "async-hello-world" native addon test

This commit is contained in:
Nathan Rajlich 2013-02-21 11:02:33 -08:00
Родитель 055110dab0
Коммит 4b61522f16
3 изменённых файлов: 80 добавлений и 0 удалений

Просмотреть файл

@ -0,0 +1,65 @@
#include <unistd.h>
#include <node.h>
#include <v8.h>
#include <uv.h>
using namespace v8;
using namespace node;
struct async_req {
uv_work_t req;
int input;
int output;
Persistent<Function> callback;
};
void DoAsync (uv_work_t *r) {
async_req *req = reinterpret_cast<async_req *>(r->data);
sleep(1); // simulate CPU intensive process...
req->output = req->input * 2;
}
void AfterAsync (uv_work_t *r) {
HandleScope scope;
async_req *req = reinterpret_cast<async_req *>(r->data);
Handle<Value> argv[2] = { Null(), Integer::New(req->output) };
TryCatch try_catch;
req->callback->Call(Context::GetCurrent()->Global(), 2, argv);
// cleanup
req->callback.Dispose();
delete req;
if (try_catch.HasCaught()) {
FatalException(try_catch);
}
}
Handle<Value> Method(const Arguments& args) {
HandleScope scope;
async_req *req = new async_req;
req->req.data = req;
req->input = args[0]->IntegerValue();
req->output = 0;
Local<Function> callback = Local<Function>::Cast(args[1]);
req->callback = Persistent<Function>::New(callback);
uv_queue_work(uv_default_loop(),
&req->req,
DoAsync,
(uv_after_work_cb)AfterAsync);
return Undefined();
}
void init(Handle<Object> exports, Handle<Object> module) {
NODE_SET_METHOD(module, "exports", Method);
}
NODE_MODULE(binding, init);

Просмотреть файл

@ -0,0 +1,8 @@
{
'targets': [
{
'target_name': 'binding',
'sources': [ 'binding.cc' ]
}
]
}

Просмотреть файл

@ -0,0 +1,7 @@
var assert = require('assert');
var binding = require('./build/Release/binding');
binding(5, function (err, val) {
assert.equal(null, err);
assert.equal(10, val);
console.error('done :)');
});