exclude cache objects from foreground metric

This commit is contained in:
Mohsen Kamalzadeh 2021-04-27 11:09:48 -07:00
Родитель beb128f23e
Коммит 0bf42b36dc
3 изменённых файлов: 8 добавлений и 3 удалений

Просмотреть файл

@ -1,3 +1,3 @@
version https://git-lfs.github.com/spec/v1
oid sha256:04d5b2bcfb597bbc7f8410dc3dd7a7fd59439397d69bbefc2a805b2ab94bbed3
size 103518
oid sha256:5fbbd1379e1e2df31d0f56a3746805dc1512671f33624de4cd0a84c7ab4e7b4a
size 103517

Просмотреть файл

@ -51,6 +51,10 @@ namespace SynthDet.Randomizers
var objectStates = new JArray();
foreach (var tag in tags)
{
if (Math.Abs(tag.gameObject.transform.position.x - GameObjectOneWayCache.outOfViewX) < 0.001)
{
continue;
}
var taggedObject = tag.gameObject;
if (!m_LabelingComponentsCache.TryGetValue(taggedObject, out var labeling))
{

Просмотреть файл

@ -18,6 +18,7 @@ public class GameObjectOneWayCache
List<GameObject>[] m_InstantiatedObjects;
int[] m_NumObjectsActive;
int NumObjectsInCache { get; set; }
public const float outOfViewX = 10000;
public int NumObjectsActive { get; private set; }
public GameObjectOneWayCache(Transform parent, GameObject[] prefabs)
@ -73,7 +74,7 @@ public class GameObjectOneWayCache
foreach (var obj in m_InstantiatedObjects[i])
{
// Position outside the frame
obj.transform.localPosition = new Vector3(10000, 0, 0);
obj.transform.localPosition = new Vector3(outOfViewX, 0, 0);
}
}
}