fix: fix the no fire sound problem (external PR #138) (#148)

* fix the no fire sound problem (#138)

Co-authored-by: Fernando Cortez <fernando.cortez@unity3d.com>

* changelog addition

---------

Co-authored-by: Zhanyu Feng <42690051+Alexander5421@users.noreply.github.com>
This commit is contained in:
Fernando Cortez 2023-12-12 17:30:52 -05:00 коммит произвёл GitHub
Родитель a1b536715a
Коммит 1107a208c7
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: 4AEE18F83AFDEB23
2 изменённых файлов: 9 добавлений и 2 удалений

Просмотреть файл

@ -193,8 +193,7 @@ public class ShipControl : NetworkBehaviour
void Fire(Vector3 direction)
{
fireSound.Play();
PlayFireSoundClientRpc();
var damage = 5;
if (QuadDamageTimer.Value > NetworkManager.ServerTime.TimeAsFloat)
{
@ -498,6 +497,13 @@ public class ShipControl : NetworkBehaviour
}
}
// --- ClientRPCs ---
[ClientRpc]
void PlayFireSoundClientRpc()
{
fireSound.Play();
}
// --- ServerRPCs ---
[ServerRpc]

Просмотреть файл

@ -16,6 +16,7 @@
### Fixed
- Corrected the variables used for initialization of Health and Energy (#150)
- Converted unnecessary ship thrust NetworkVariable to a float (#149)
- Fixed non-host clients not hearing the Fire SFX (#148)
### Client Driven