fix editor part issue for OpenGLCore backend on Mac Editor

This commit is contained in:
Xingwei Zhu 2022-05-06 17:02:31 +08:00
Родитель 2df998be91
Коммит 5cb52c8ee6
1 изменённых файлов: 13 добавлений и 0 удалений

Просмотреть файл

@ -5,6 +5,7 @@ using Unity.UIWidgets.foundation;
using Unity.UIWidgets.ui;
using UnityEditor;
using UnityEngine;
using UnityEngine.Rendering;
using Font = Unity.UIWidgets.engine.Font;
using Rect = UnityEngine.Rect;
@ -81,9 +82,21 @@ namespace Unity.UIWidgets.Editor {
Input_OnEnable();
}
void TryInitializeOpenGLCoreOnMacEditor() {
var type = SystemInfo.graphicsDeviceType;
if (type != GraphicsDeviceType.OpenGLCore) {
return;
}
OpenGLCoreUtil.RenderTextureCreateFailureWorkaround();
OpenGLCoreUtil.Init();
}
void OnEnable() {
_needWaitToEnable = true;
#if UNITY_EDITOR_OSX
TryInitializeOpenGLCoreOnMacEditor();
#endif
startCoroutine(DoEnableAfterOneFrame());
}