Fix exceptions being thrown when there is no error in the tutorials (#271)

* Fix exceptions being thrown when there is no error in the tutorials

* Review fixes
This commit is contained in:
Dylan Perks 2020-08-16 14:13:31 +01:00 коммит произвёл GitHub
Родитель a1d6390ebf
Коммит a7da0ff840
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: 4AEE18F83AFDEB23
11 изменённых файлов: 34 добавлений и 33 удалений

Просмотреть файл

@ -136,10 +136,10 @@ namespace Tutorial
Gl.LinkProgram(Shader);
//Checking the linking for errors.
string shader = Gl.GetProgramInfoLog(Shader);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(shader))
Gl.GetProgram(Shader, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
Console.WriteLine($"Error linking shader {infoLog}");
Console.WriteLine($"Error linking shader {Gl.GetProgramInfoLog(Shader)}");
}
//Delete the no longer useful individual shaders;

Просмотреть файл

@ -25,10 +25,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
//Check for linking errors.
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
//Detach and delete the shaders
_gl.DetachShader(_handle, vertex);

Просмотреть файл

@ -19,10 +19,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,11 +20,12 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);
_gl.DeleteShader(vertex);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);

Просмотреть файл

@ -20,10 +20,10 @@ namespace Tutorial
_gl.AttachShader(_handle, vertex);
_gl.AttachShader(_handle, fragment);
_gl.LinkProgram(_handle);
string infoLog = _gl.GetProgramInfoLog(_handle);
if (!string.IsNullOrWhiteSpace(infoLog))
_gl.GetProgram(_handle, GLEnum.LinkStatus, out var status);
if (status == 0)
{
throw new Exception($"Program failed to link with error: {infoLog}");
throw new Exception($"Program failed to link with error: {_gl.GetProgramInfoLog(_handle)}");
}
_gl.DetachShader(_handle, vertex);
_gl.DetachShader(_handle, fragment);