[DOC] Add call sequences of Random using a range

This commit is contained in:
Nobuyoshi Nakada 2021-12-13 19:56:11 +09:00
Родитель dc490aced3
Коммит 446a11f2c1
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: 7CD2805BFA3770C6
1 изменённых файлов: 9 добавлений и 4 удалений

Просмотреть файл

@ -1533,10 +1533,12 @@ rand_random(int argc, VALUE *argv, VALUE obj, rb_random_t *rnd)
/* /*
* call-seq: * call-seq:
* prng.random_number -> float * prng.random_number -> float
* prng.random_number(max) -> number * prng.random_number(max) -> number
* prng.rand -> float * prng.random_number(range) -> number
* prng.rand(max) -> number * prng.rand -> float
* prng.rand(max) -> number
* prng.rand(range) -> number
* *
* Generates formatted random number from raw random bytes. * Generates formatted random number from raw random bytes.
* See Random#rand. * See Random#rand.
@ -1641,6 +1643,7 @@ rb_f_rand(int argc, VALUE *argv, VALUE obj)
* call-seq: * call-seq:
* Random.rand -> float * Random.rand -> float
* Random.rand(max) -> number * Random.rand(max) -> number
* Random.rand(range) -> number
*/ */
static VALUE static VALUE
@ -1812,8 +1815,10 @@ InitVM_Random(void)
* *
* prng.random_number #=> 0.5816771641321361 * prng.random_number #=> 0.5816771641321361
* prng.random_number(1000) #=> 485 * prng.random_number(1000) #=> 485
* prng.random_number(1..6) #=> 3
* prng.rand #=> 0.5816771641321361 * prng.rand #=> 0.5816771641321361
* prng.rand(1000) #=> 485 * prng.rand(1000) #=> 485
* prng.rand(1..6) #=> 3
*/ */
VALUE m = rb_define_module_under(rb_cRandom, "Formatter"); VALUE m = rb_define_module_under(rb_cRandom, "Formatter");
rb_include_module(base, m); rb_include_module(base, m);