disabled TensorView for PlusNode::BackpropTo() and SigmoidNode, now gives the same for Image/QuickE2E

This commit is contained in:
Frank Seide 2015-12-30 14:15:00 -08:00
Родитель 35f774d06e
Коммит 3076962c62
5 изменённых файлов: 6 добавлений и 6 удалений

Просмотреть файл

@ -452,8 +452,8 @@ namespace Microsoft { namespace MSR { namespace CNTK {
// Eventually this can go away once we switch completely to cudnn layout.
enum ImageLayoutKind
{
CHW, // cudnn; default for BrainScript
HWC // legacy; default for NDL
HWC, // legacy; default for NDL
CHW // cudnn; default for BrainScript
};
static inline ImageLayoutKind ImageLayoutKindFrom(const wstring & s)
{

Просмотреть файл

@ -177,7 +177,7 @@ namespace Microsoft { namespace MSR { namespace CNTK {
#endif
}
// BUGBUG: Should not be here. Use PlusNode and m_sampleLayout.
// BUGBUG: Should not be here. Use PlusNode and m_sampleLayout. TODO: Bad naming:'output' is actually an 'input'
void AddBias(const Matrix<ElemType>& output, const Matrix<ElemType>& bias, Matrix<ElemType>& dst)
{
assert(m_convEng != nullptr);

Просмотреть файл

@ -43,7 +43,7 @@ namespace Microsoft { namespace MSR { namespace CNTK {
virtual void /*ComputationNode::*/BackpropTo(const size_t inputIndex, const FrameRange & fr) override
{
#ifdef ENABLE_TENSORVIEW
#if 0//def ENABLE_TENSORVIEW
// BUGBUG: This gives us a huge perf hit for Image/QuickE2E.
size_t rank = DetermineElementwiseTensorRank();
auto gradient = GradientTensorFor(rank, fr);

Просмотреть файл

@ -155,7 +155,7 @@ namespace Microsoft { namespace MSR { namespace CNTK {
// SigmoidNode (input) -- sigmoid non-linearity
// -----------------------------------------------------------------------
#ifdef ENABLE_TENSORVIEW
#if 0//def ENABLE_TENSORVIEW
template<class ElemType>
class SigmoidNode : public UnaryElementWiseNode<ElemType>
{

Просмотреть файл

@ -239,7 +239,7 @@ namespace Microsoft { namespace MSR { namespace CNTK {
assert(outT.w() * outT.h() * outT.c() == out.GetNumRows());
assert(outT.n() == out.GetNumCols());
Mat o = out.ColumnSlice(0, out.GetNumCols());
Mat o = out.ColumnSlice(0, out.GetNumCols()); // same as .AsReference()
Mat d = dst.Reshaped(biasT.c(), outT.w() * outT.h() * outT.n());
d.AssignSumOf(o.Reshaped(biasT.c(), outT.w() * outT.h() * outT.n()), bias);
}