Prevent update_spirv_deps.sh from updating re2 and effcee. (#5250)

* Prevent update_spirv_deps.sh from updating re2 and effcee.

As per discussion in
https://github.com/microsoft/DirectXShaderCompiler/pull/5246, the
repositories re2 and effcee should not be updated when rolling
submodules forward.

* Also ignore DirectX-Headers submodule updates.

* Fix comment to match code.
This commit is contained in:
Diego Novillo 2023-06-14 11:25:36 -04:00 коммит произвёл GitHub
Родитель 815055bb01
Коммит c8c6347c05
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: 4AEE18F83AFDEB23
1 изменённых файлов: 11 добавлений и 2 удалений

Просмотреть файл

@ -4,7 +4,16 @@ if [ ! -d external -o ! -d .git -o ! -d azure-pipelines ] ; then
exit 1
fi
set -ex
git submodule foreach 'set -x && git switch main && git pull --ff-only'
# Ignore effcee, re2 and DirectX-Headers updates. See the discussion at
# https://github.com/microsoft/DirectXShaderCompiler/pull/5246
# for details.
git submodule foreach ' \
n=$(basename $sm_path); \
if [ "$n" != "re2" -a "$n" != "effcee" -a "$n" != "DirectX-Headers" ]; \
then git switch main && git pull --ff-only; \
else echo "Skipping submodule $n"; \
fi; \
echo \
'
git add external
exit 0