Use fixed width integers for underlying enum types (#497)

This commit is contained in:
Chuck Walbourn 2024-10-24 11:44:54 -07:00 коммит произвёл GitHub
Родитель 252013cacc
Коммит ee515b2dbe
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: B5690EEEBB952194
9 изменённых файлов: 23 добавлений и 20 удалений

Просмотреть файл

@ -159,7 +159,7 @@ namespace DirectX
SoundEffectInstance_UseRedirectLFE = 0x10000,
};
enum AUDIO_ENGINE_REVERB : unsigned int
enum AUDIO_ENGINE_REVERB : uint32_t
{
Reverb_Off,
Reverb_Default,
@ -195,7 +195,7 @@ namespace DirectX
Reverb_MAX
};
enum SoundState
enum SoundState : uint32_t
{
STOPPED = 0,
PLAYING,
@ -823,8 +823,8 @@ namespace DirectX
#pragma clang diagnostic ignored "-Wdeprecated-dynamic-exception-spec"
#endif
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(AUDIO_ENGINE_FLAGS);
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(SOUND_EFFECT_INSTANCE_FLAGS);
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(AUDIO_ENGINE_FLAGS)
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(SOUND_EFFECT_INSTANCE_FLAGS)
#ifdef __clang__
#pragma clang diagnostic pop

Просмотреть файл

@ -174,7 +174,7 @@ namespace DirectX
inline namespace DX11
{
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(DDS_LOADER_FLAGS);
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(DDS_LOADER_FLAGS)
}
#ifdef __clang__

Просмотреть файл

@ -19,6 +19,7 @@
#endif
#include <cstddef>
#include <cstdint>
#include <memory>
#include <DirectXMath.h>
@ -324,7 +325,7 @@ namespace DirectX
class EnvironmentMapEffect : public IEffect, public IEffectMatrices, public IEffectLights, public IEffectFog
{
public:
enum Mapping
enum Mapping : uint32_t
{
Mapping_Cube = 0, // Cubic environment map
Mapping_Sphere, // Spherical environment map
@ -790,7 +791,7 @@ namespace DirectX
class DebugEffect : public IEffect, public IEffectMatrices
{
public:
enum Mode
enum Mode : uint32_t
{
Mode_Default = 0, // Hemispherical ambient lighting
Mode_Normals, // RGB normals

Просмотреть файл

@ -87,7 +87,7 @@ namespace DirectX
static constexpr int c_MergedInput = -2;
#endif
enum DeadZone
enum DeadZone : uint32_t
{
DEAD_ZONE_INDEPENDENT_AXES = 0,
DEAD_ZONE_CIRCULAR,
@ -187,7 +187,7 @@ namespace DirectX
struct Capabilities
{
enum Type
enum Type : uint32_t
{
UNKNOWN = 0,
GAMEPAD,
@ -222,7 +222,7 @@ namespace DirectX
class ButtonStateTracker
{
public:
enum ButtonState
enum ButtonState : uint32_t
{
UP = 0, // Button is up
HELD = 1, // Button is held down

Просмотреть файл

@ -363,7 +363,7 @@ namespace DirectX
#pragma clang diagnostic ignored "-Wdeprecated-dynamic-exception-spec"
#endif
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(ModelLoaderFlags);
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(ModelLoaderFlags)
#ifdef __clang__
#pragma clang diagnostic pop

Просмотреть файл

@ -28,6 +28,7 @@
#pragma comment(lib,"gameinput.lib")
#endif
#include <cstdint>
#include <memory>
#ifdef USING_COREWINDOW
@ -55,7 +56,7 @@ namespace DirectX
virtual ~Mouse();
enum Mode
enum Mode : uint32_t
{
MODE_ABSOLUTE = 0,
MODE_RELATIVE,
@ -77,7 +78,7 @@ namespace DirectX
class ButtonStateTracker
{
public:
enum ButtonState
enum ButtonState : uint32_t
{
UP = 0, // Button is up
HELD = 1, // Button is held down

Просмотреть файл

@ -15,6 +15,7 @@
#include <d3d11_1.h>
#endif
#include <cstdint>
#include <memory>
#include <functional>
@ -50,7 +51,7 @@ namespace DirectX
class BasicPostProcess : public IPostProcess
{
public:
enum Effect : unsigned int
enum Effect : uint32_t
{
Copy,
Monochrome,
@ -106,7 +107,7 @@ namespace DirectX
class DualPostProcess : public IPostProcess
{
public:
enum Effect : unsigned int
enum Effect : uint32_t
{
Merge,
BloomCombine,
@ -154,7 +155,7 @@ namespace DirectX
{
public:
// Tone-mapping operator
enum Operator : unsigned int
enum Operator : uint32_t
{
None, // Pass-through
Saturate, // Clamp [0,1]
@ -164,7 +165,7 @@ namespace DirectX
};
// Electro-Optical Transfer Function (EOTF)
enum TransferFunction : unsigned int
enum TransferFunction : uint32_t
{
Linear, // Pass-through
SRGB, // sRGB (Rec.709 and approximate sRGB display curve)
@ -173,7 +174,7 @@ namespace DirectX
};
// Color Rotation Transform for HDR10
enum ColorPrimaryRotation : unsigned int
enum ColorPrimaryRotation : uint32_t
{
HDTV_to_UHDTV, // Rec.709 to Rec.2020
DCI_P3_D65_to_UHDTV, // DCI-P3-D65 (a.k.a Display P3 or P3D65) to Rec.2020

Просмотреть файл

@ -28,7 +28,7 @@ namespace DirectX
{
inline namespace DX11
{
enum SpriteSortMode
enum SpriteSortMode : uint32_t
{
SpriteSortMode_Deferred,
SpriteSortMode_Immediate,

Просмотреть файл

@ -168,7 +168,7 @@ namespace DirectX
inline namespace DX11
{
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(WIC_LOADER_FLAGS);
DEFINE_ENUM_FLAG_OPERATORS(WIC_LOADER_FLAGS)
}
#ifdef __clang__