Fixed validation errors with Creators Update

This commit is contained in:
Chuck Walbourn 2017-04-24 13:51:27 -07:00
Родитель d63b144be2
Коммит cf4a2d49ac
2 изменённых файлов: 6 добавлений и 1 удалений

Просмотреть файл

@ -319,6 +319,11 @@ void NormalMapEffect::Impl::Apply(_In_ ID3D12GraphicsCommandList* commandList)
}
commandList->SetGraphicsRootDescriptorTable(RootParameterIndex::TextureSpecularSRV, specular);
}
else
{
// Set unused texture slot to void validation warning on Tier 1 hardware
commandList->SetGraphicsRootDescriptorTable(RootParameterIndex::TextureSpecularSRV, texture);
}
// Set constants
commandList->SetGraphicsRootConstantBufferView(RootParameterIndex::ConstantBuffer, GetConstantBufferGpuAddress());

Просмотреть файл

@ -682,7 +682,7 @@ private:
// Create a BGRA alias
auto aliasDesc = resourceDesc;
aliasDesc.Format = DXGI_FORMAT_B8G8R8A8_UNORM;
aliasDesc.Format = (resourceDesc.Format == DXGI_FORMAT_B8G8R8X8_UNORM || resourceDesc.Format == DXGI_FORMAT_B8G8R8X8_UNORM_SRGB) ? DXGI_FORMAT_B8G8R8X8_UNORM : DXGI_FORMAT_B8G8R8A8_UNORM;
ComPtr<ID3D12Resource> aliasCopy;
ThrowIfFailed(mDevice->CreatePlacedResource(