NVTT 1.x wrote A8L8 as RGB instead of LUMINANCE (#229)

This commit is contained in:
Chuck Walbourn 2021-03-30 15:16:12 -07:00 коммит произвёл GitHub
Родитель e57c8e0a12
Коммит 7b4b9b18f7
Не найден ключ, соответствующий данной подписи
Идентификатор ключа GPG: 4AEE18F83AFDEB23
5 изменённых файлов: 22 добавлений и 0 удалений

Просмотреть файл

@ -701,6 +701,11 @@ namespace
return DXGI_FORMAT_B4G4R4A4_UNORM;
}
if (ISBITMASK(0x00ff, 0, 0, 0xff00))
{
return DXGI_FORMAT_R8G8_UNORM; // NVTT versions 1.x wrote this as RGB instead of LUMINANCE
}
// No DXGI format maps to ISBITMASK(0x0f00,0x00f0,0x000f,0) aka D3DFMT_X4R4G4B4
// No 3:3:2, 3:3:2:8, or paletted DXGI formats aka D3DFMT_A8R3G3B2, D3DFMT_R3G3B2, D3DFMT_P8, D3DFMT_A8P8, etc.

Просмотреть файл

@ -781,6 +781,11 @@ namespace
return DXGI_FORMAT_B4G4R4A4_UNORM;
}
if (ISBITMASK(0x00ff, 0, 0, 0xff00))
{
return DXGI_FORMAT_R8G8_UNORM; // NVTT versions 1.x wrote this as RGB instead of LUMINANCE
}
// No DXGI format maps to ISBITMASK(0x0f00,0x00f0,0x000f,0) aka D3DFMT_X4R4G4B4
// No 3:3:2, 3:3:2:8, or paletted DXGI formats aka D3DFMT_A8R3G3B2, D3DFMT_R3G3B2, D3DFMT_P8, D3DFMT_A8P8, etc.

Просмотреть файл

@ -585,6 +585,10 @@ namespace
{
return D3DFMT_A8R3G3B2;
}
if (ISBITMASK(0x00ff, 0, 0, 0xff00))
{
return D3DFMT_A8L8; // NVTT versions 1.x wrote this as RGB instead of LUMINANCE
}
break;
case 8:
@ -609,6 +613,10 @@ namespace
{
return D3DFMT_L8;
}
if (ISBITMASK(0x00ff, 0, 0, 0xff00))
{
return D3DFMT_A8L8; // Some DDS writers assume the bitcount should be 8 instead of 16
}
}
if (16 == ddpf.RGBBitCount)

Просмотреть файл

@ -160,6 +160,9 @@ DDSGLOBALCONST DDS_PIXELFORMAT DDSPF_A8L8 =
DDSGLOBALCONST DDS_PIXELFORMAT DDSPF_A8L8_ALT =
{ sizeof(DDS_PIXELFORMAT), DDS_LUMINANCEA, 0, 8, 0x00ff, 0, 0, 0xff00 };
DDSGLOBALCONST DDS_PIXELFORMAT DDSPF_A8L8_NVTT1 =
{ sizeof(DDS_PIXELFORMAT), DDS_RGBA, 0, 16, 0x00ff, 0, 0, 0xff00 };
DDSGLOBALCONST DDS_PIXELFORMAT DDSPF_A8 =
{ sizeof(DDS_PIXELFORMAT), DDS_ALPHA, 0, 8, 0, 0, 0, 0xff };

Просмотреть файл

@ -104,6 +104,7 @@ namespace
{ DXGI_FORMAT_R16_UNORM, CONV_FLAGS_NONE, DDSPF_L16 }, // D3DFMT_L16
{ DXGI_FORMAT_R8G8_UNORM, CONV_FLAGS_NONE, DDSPF_A8L8 }, // D3DFMT_A8L8
{ DXGI_FORMAT_R8G8_UNORM, CONV_FLAGS_NONE, DDSPF_A8L8_ALT }, // D3DFMT_A8L8 (alternative bitcount)
{ DXGI_FORMAT_R8G8_UNORM, CONV_FLAGS_NONE, DDSPF_A8L8_NVTT1 }, // D3DFMT_A8L8 (NVTT v1 wrote it with RGB instead of LUMINANCE)
{ DXGI_FORMAT_A8_UNORM, CONV_FLAGS_NONE, DDSPF_A8 }, // D3DFMT_A8