Launch hwindow from the gallery

This commit is contained in:
nums11 2022-03-25 10:52:51 -07:00
Родитель 4d007aa287
Коммит 3573a62b5c
6 изменённых файлов: 23 добавлений и 71 удалений

Просмотреть файл

@ -13,6 +13,6 @@
</Page.Resources>
<StackPanel>
<TextBlock>Hello world</TextBlock>
<Button Click="LaunchWindow">Launch Window</Button>
</StackPanel>
</Page>

Просмотреть файл

@ -17,9 +17,12 @@ namespace WinMLSamplesGallery.Samples
public DXResourceBindingORT()
{
this.InitializeComponent();
System.Diagnostics.Debug.WriteLine("Hello I'm in this sample");
WinMLSamplesGalleryNative.DXResourceBinding.BindDXResourcesUsingORT();
//WinMLSamplesGalleryNative.DXResourceBinding.BindDXResourcesUsingORT();
}
private void LaunchWindow(object sender, RoutedEventArgs e)
{
WinMLSamplesGalleryNative.DXResourceBinding.BindDXResourcesUsingORT();
}
}
}

Просмотреть файл

@ -8,6 +8,7 @@
#include "stdafx.h"
#include <commctrl.h>
#include <mfapi.h>
#include <iostream>
struct Vertex {
Vertex(float x, float y, float z, float u, float v) : pos(x, y, z), texCoord(u, v) {}
@ -29,77 +30,14 @@ static HMODULE GetCurrentModule()
namespace winrt::WinMLSamplesGalleryNative::implementation
{
int DXResourceBinding::BindDXResourcesUsingORT() {
OutputDebugString(L"Will this output work?");
//LaunchNewWindow();
HINSTANCE hInstance = GetCurrentModule();
StartHWind(hInstance, 0);
StartHWind(hInstance, 10);
return 0;
}
}
//void LaunchNewWindow() {
// HWND hwnd;
// HWND galleryHwnd = GetActiveWindow();
// HRESULT hr = S_OK;
// BOOL bMFStartup = false;
// HMODULE hmodule = GetCurrentModule();
//
// // Initialize the common controls
// const INITCOMMONCONTROLSEX icex = { sizeof(INITCOMMONCONTROLSEX), ICC_WIN95_CLASSES };
// InitCommonControlsEx(&icex);
//
// hr = MFStartup(MF_VERSION);
// if (FAILED(hr))
// {
// goto done;
// }
//
// // Create window
// const wchar_t CLASS_NAME[] = L"Capture Engine Window Class";
// INT nCmdShow = 1;
//
// WNDCLASS wc = { 0 };
//
// //wc.lpfnWndProc = MainWindow::WindowProc;
// wc.hInstance = hmodule;
// wc.lpszClassName = CLASS_NAME;
// //wc.lpszMenuName = MAKEINTRESOURCE(IDR_MENU1);
//
// RegisterClass(&wc);
//
// g_hwnd = CreateWindowEx(
// 0, CLASS_NAME, L"Capture Application", WS_OVERLAPPEDWINDOW, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT,
// CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, galleryHwnd, NULL, hmodule, NULL
// );
//
// if (g_hwnd == 0)
// {
// throw_hresult(E_FAIL);
// }
//
// ShowWindow(g_hwnd, 10);
//
// // Run the main message loop
// MSG msg;
// while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0))
// {
// TranslateMessage(&msg);
// DispatchMessage(&msg);
// }
//
//
//done:
// if (FAILED(hr))
// {
// // TODO: Add utils from BackgroundBlur sample utils.cpp
// //ShowError(NULL, L"Failed to start application", hr);
// }
// if (bMFStartup)
// {
// MFShutdown();
// }
// return;
//}
int WINAPI StartHWind(HINSTANCE hInstance, //Main windows function
int nShowCmd)
{
@ -535,7 +473,7 @@ bool InitD3D()
// compile vertex shader
ID3DBlob* vertexShader; // d3d blob for holding vertex shader bytecode
hr = D3DCompileFromFile(L"VertexShader.hlsl",
hr = D3DCompileFromFile(L"C:/Users/numform/Windows-Machine-Learning/Samples/WinMLSamplesGallery/WinMLSamplesGalleryNative/VertexShader.hlsl",
nullptr,
nullptr,
"main",
@ -559,7 +497,7 @@ bool InitD3D()
// compile pixel shader
ID3DBlob* pixelShader;
hr = D3DCompileFromFile(L"PixelShader.hlsl",
hr = D3DCompileFromFile(L"C:/Users/numform/Windows-Machine-Learning/Samples/WinMLSamplesGallery/WinMLSamplesGalleryNative/PixelShader.hlsl",
nullptr,
nullptr,
"main",
@ -911,7 +849,7 @@ bool InitD3D()
D3D12_RESOURCE_DESC textureDesc;
int imageBytesPerRow;
BYTE* imageData;
int imageSize = LoadImageDataFromFile(&imageData, textureDesc, L"cat.jpg", imageBytesPerRow);
int imageSize = LoadImageDataFromFile(&imageData, textureDesc, L"C:/Users/numform/Windows-Machine-Learning/Samples/WinMLSamplesGallery/WinMLSamplesGalleryNative/cat.jpg", imageBytesPerRow);
// make sure we have data
if (imageSize <= 0)

Просмотреть файл

@ -205,8 +205,14 @@
<ShaderType Condition="'$(Configuration)|$(Platform)'=='Release|Win32'">Vertex</ShaderType>
<ShaderType Condition="'$(Configuration)|$(Platform)'=='Release|ARM64'">Vertex</ShaderType>
<ShaderType Condition="'$(Configuration)|$(Platform)'=='Release|x64'">Vertex</ShaderType>
<DeploymentContent>true</DeploymentContent>
</FxCompile>
</ItemGroup>
<ItemGroup>
<Image Include="cat.jpg">
<DeploymentContent>true</DeploymentContent>
</Image>
</ItemGroup>
<Import Project="$(VCTargetsPath)\Microsoft.Cpp.targets" />
<ImportGroup Label="ExtensionTargets">
<Import Project="..\packages\Microsoft.Windows.CppWinRT.2.0.210930.14\build\native\Microsoft.Windows.CppWinRT.targets" Condition="Exists('..\packages\Microsoft.Windows.CppWinRT.2.0.210930.14\build\native\Microsoft.Windows.CppWinRT.targets')" />

Просмотреть файл

@ -84,4 +84,9 @@
<Filter>DXResourceBinding</Filter>
</FxCompile>
</ItemGroup>
<ItemGroup>
<Image Include="cat.jpg">
<Filter>DXResourceBinding</Filter>
</Image>
</ItemGroup>
</Project>

Двоичные данные
Samples/WinMLSamplesGallery/WinMLSamplesGalleryNative/cat.jpg Normal file

Двоичный файл не отображается.

После

Ширина:  |  Высота:  |  Размер: 152 KiB