alloc: add repository argument to alloc_tree_node

This is a small mechanical change; it doesn't change the
implementation to handle repositories other than the_repository yet.
Use a macro to catch callers passing a repository other than
the_repository at compile time.

Signed-off-by: Stefan Beller <sbeller@google.com>
Signed-off-by: Junio C Hamano <gitster@pobox.com>
This commit is contained in:
Stefan Beller 2018-05-08 12:37:28 -07:00 коммит произвёл Junio C Hamano
Родитель f0de1d62ae
Коммит cf7203bdc6
3 изменённых файлов: 4 добавлений и 3 удалений

Просмотреть файл

@ -57,7 +57,7 @@ void *alloc_blob_node_the_repository(void)
}
static struct alloc_state tree_state;
void *alloc_tree_node(void)
void *alloc_tree_node_the_repository(void)
{
struct tree *t = alloc_node(&tree_state, sizeof(struct tree));
t->object.type = OBJ_TREE;

Просмотреть файл

@ -1766,7 +1766,8 @@ void encode_85(char *buf, const unsigned char *data, int bytes);
/* alloc.c */
#define alloc_blob_node(r) alloc_blob_node_##r()
extern void *alloc_blob_node_the_repository(void);
extern void *alloc_tree_node(void);
#define alloc_tree_node(r) alloc_tree_node_##r()
extern void *alloc_tree_node_the_repository(void);
extern void *alloc_commit_node(void);
extern void *alloc_tag_node(void);
extern void *alloc_object_node(void);

2
tree.c
Просмотреть файл

@ -197,7 +197,7 @@ struct tree *lookup_tree(const struct object_id *oid)
struct object *obj = lookup_object(oid->hash);
if (!obj)
return create_object(the_repository, oid->hash,
alloc_tree_node());
alloc_tree_node(the_repository));
return object_as_type(obj, OBJ_TREE, 0);
}