Bug 1624768 - Forbid multisampled unsized DEPTH_STENCIL. r=lsalzman

Differential Revision: https://phabricator.services.mozilla.com/D68135

--HG--
extra : moz-landing-system : lando
This commit is contained in:
Jeff Gilbert 2020-03-25 01:40:41 +00:00
Родитель 3c6e2c84d6
Коммит 0e9c40e7e2
1 изменённых файлов: 8 добавлений и 0 удалений

Просмотреть файл

@ -3181,6 +3181,14 @@ void ClientWebGLContext::RenderbufferStorageMultisample(GLenum target,
return;
}
if (internalFormat == LOCAL_GL_DEPTH_STENCIL && samples > 0) {
// While our backend supports it trivially, the spec forbids it.
EnqueueError(LOCAL_GL_INVALID_OPERATION,
"WebGL 1's DEPTH_STENCIL format may not be multisampled. Use "
"DEPTH24_STENCIL8 when `samples > 0`.");
return;
}
Run<RPROC(RenderbufferStorageMultisample)>(
rb->mId, static_cast<uint32_t>(samples), internalFormat,
static_cast<uint32_t>(width), static_cast<uint32_t>(height));