Bug 1427668 - Special-case lazy glEnable caps. - r=daoshengmu

MozReview-Commit-ID: KD5N2y1U804
This commit is contained in:
Jeff Gilbert 2017-12-20 17:58:27 -08:00
Родитель fad02050d8
Коммит 182a604cde
2 изменённых файлов: 21 добавлений и 27 удалений

Просмотреть файл

@ -986,9 +986,11 @@ public:
// -----------------------------------------------------------------------------
// State and State Requests (WebGLContextState.cpp)
private:
void SetEnabled(const char* funcName, GLenum cap, bool enabled);
public:
void Disable(GLenum cap);
void Enable(GLenum cap);
void Disable(GLenum cap) { SetEnabled("disabled", cap, false); }
void Enable(GLenum cap) { SetEnabled("enabled", cap, true); }
bool GetStencilBits(GLint* const out_stencilBits) const;
bool GetChannelBits(const char* funcName, GLenum pname, GLint* const out_val);
virtual JS::Value GetParameter(JSContext* cx, GLenum pname, ErrorResult& rv);

Просмотреть файл

@ -23,41 +23,29 @@
namespace mozilla {
void
WebGLContext::Disable(GLenum cap)
WebGLContext::SetEnabled(const char* const funcName, const GLenum cap, const bool enabled)
{
if (IsContextLost())
return;
if (!ValidateCapabilityEnum(cap, "disable"))
if (!ValidateCapabilityEnum(cap, funcName))
return;
realGLboolean* trackingSlot = GetStateTrackingSlot(cap);
if (trackingSlot)
{
*trackingSlot = 0;
const auto& slot = GetStateTrackingSlot(cap);
if (slot) {
*slot = enabled;
}
gl->fDisable(cap);
}
switch (cap) {
case LOCAL_GL_DEPTH_TEST:
case LOCAL_GL_STENCIL_TEST:
break; // Lazily applied, so don't tell GL yet or we will desync.
void
WebGLContext::Enable(GLenum cap)
{
if (IsContextLost())
return;
if (!ValidateCapabilityEnum(cap, "enable"))
return;
realGLboolean* trackingSlot = GetStateTrackingSlot(cap);
if (trackingSlot)
{
*trackingSlot = 1;
default:
// Non-lazy caps.
gl->SetEnabled(cap, enabled);
break;
}
gl->fEnable(cap);
}
bool
@ -664,6 +652,10 @@ WebGLContext::IsEnabled(GLenum cap)
if (!ValidateCapabilityEnum(cap, "isEnabled"))
return false;
const auto& slot = GetStateTrackingSlot(cap);
if (slot)
return *slot;
return gl->fIsEnabled(cap);
}