Bug 1330022 - Remove trivial ValidateUniformMatrixTranspose virtual. - r=kvark

Removing a file reshuffled our unified builds, so this includes the fixes that required as well.
MozReview-Commit-ID: 7ZIoG2xIlS9
This commit is contained in:
Jeff Gilbert 2017-01-11 16:03:56 -08:00
Родитель ef8ebd3d10
Коммит 19c60a97a2
10 изменённых файлов: 7 добавлений и 38 удалений

Просмотреть файл

@ -31,9 +31,6 @@ public:
// nsWrapperCache
virtual JSObject* WrapObject(JSContext* cx, JS::Handle<JSObject*> givenProto) override;
private:
virtual bool ValidateUniformMatrixTranspose(bool transpose, const char* info) override;
};
} // namespace mozilla

Просмотреть файл

@ -1,22 +0,0 @@
/* -*- Mode: C++; tab-width: 20; indent-tabs-mode: nil; c-basic-offset: 4 -*- */
/* This Source Code Form is subject to the terms of the Mozilla Public
* License, v. 2.0. If a copy of the MPL was not distributed with this
* file, You can obtain one at http://mozilla.org/MPL/2.0/. */
#include "WebGL1Context.h"
namespace mozilla {
bool
WebGL1Context::ValidateUniformMatrixTranspose(bool transpose, const char* info)
{
if (transpose) {
ErrorInvalidValue("%s: transpose must be FALSE as per the "
"OpenGL ES 2.0 spec", info);
return false;
}
return true;
}
} // namespace mozilla

Просмотреть файл

@ -431,7 +431,6 @@ private:
// CreateVertexArrayImpl is assumed to be infallible.
virtual WebGLVertexArray* CreateVertexArrayImpl() override;
virtual bool ValidateUniformMatrixTranspose(bool transpose, const char* info) override;
};
} // namespace mozilla

Просмотреть файл

@ -17,12 +17,6 @@
namespace mozilla {
bool
WebGL2Context::ValidateUniformMatrixTranspose(bool /*transpose*/, const char* /*info*/)
{
return true;
}
// -------------------------------------------------------------------------
// Uniforms

Просмотреть файл

@ -1803,8 +1803,6 @@ private:
// Context customization points
virtual WebGLVertexArray* CreateVertexArrayImpl();
virtual bool ValidateUniformMatrixTranspose(bool transpose, const char* info) = 0;
public:
void ForceLoseContext(bool simulateLoss = false);

Просмотреть файл

@ -16,6 +16,7 @@
#include "WebGLRenderbuffer.h"
#include "WebGLShader.h"
#include "WebGLTexture.h"
#include "WebGLTransformFeedback.h"
#include "WebGLVertexArray.h"
#include "WebGLVertexAttribData.h"

Просмотреть файл

@ -304,8 +304,10 @@ WebGLContext::ValidateUniformMatrixArraySetter(WebGLUniformLocation* loc,
if (!loc->ValidateArrayLength(setterElemSize, setterArraySize, funcName))
return false;
if (!ValidateUniformMatrixTranspose(setterTranspose, funcName))
if (setterTranspose && !IsWebGL2()) {
ErrorInvalidValue("%s: `transpose` must be false.", funcName);
return false;
}
const auto& elemCount = loc->mInfo->mActiveInfo->mElemCount;
MOZ_ASSERT(elemCount > loc->mArrayIndex);

Просмотреть файл

@ -1930,7 +1930,7 @@ ImplCycleCollectionUnlink(mozilla::WebGLFBAttachPoint& field)
inline void
ImplCycleCollectionTraverse(nsCycleCollectionTraversalCallback& callback,
mozilla::WebGLFBAttachPoint& field,
const mozilla::WebGLFBAttachPoint& field,
const char* name,
uint32_t flags = 0)
{
@ -1950,7 +1950,7 @@ ImplCycleCollectionUnlink(C& field)
template<typename C>
inline void
ImplCycleCollectionTraverse(nsCycleCollectionTraversalCallback& callback,
C& field,
const C& field,
const char* name,
uint32_t flags = 0)
{

Просмотреть файл

@ -8,6 +8,7 @@
#include "GLContext.h"
#include "mozilla/dom/WebGL2RenderingContextBinding.h"
#include "WebGL2Context.h"
#include "WebGLProgram.h"
namespace mozilla {

Просмотреть файл

@ -95,7 +95,6 @@ SOURCES += [
UNIFIED_SOURCES += [
'TexUnpackBlob.cpp',
'WebGL1Context.cpp',
'WebGL1ContextUniforms.cpp',
'WebGL2Context.cpp',
'WebGL2ContextBuffers.cpp',
'WebGL2ContextFramebuffers.cpp',