Backed out changeset 5f7ea2187fa6 (bug 1533527) for build bustages on a CLOSED TREE

This commit is contained in:
Andreea Pavel 2019-03-10 03:50:15 +02:00
Родитель 8235aa9f56
Коммит 5a60df453a
6 изменённых файлов: 8 добавлений и 22 удалений

Просмотреть файл

@ -359,7 +359,7 @@ bool TexUnpackBlob::ConvertIfNeeded(
return false;
}
UniqueBuffer dstBuffer = calloc((size_t)1, (size_t)dstTotalBytes.value());
UniqueBuffer dstBuffer = calloc(1, dstTotalBytes.value());
if (!dstBuffer.get()) {
webgl->ErrorOutOfMemory("Failed to allocate dest buffer.");
return false;

Просмотреть файл

@ -303,13 +303,10 @@ void WebGLContext::BufferData(GLenum target, WebGLsizeiptr size, GLenum usage) {
////
const auto checkedSize = CheckedInt<size_t>(size);
if (!checkedSize.isValid()) return ErrorOutOfMemory("size too large for platform.");
const UniqueBuffer zeroBuffer(calloc(checkedSize.value(), size_t(1)));
const UniqueBuffer zeroBuffer(calloc(size, 1));
if (!zeroBuffer) return ErrorOutOfMemory("Failed to allocate zeros.");
BufferDataImpl(target, checkedSize.value(), (const uint8_t*)zeroBuffer.get(), usage);
BufferDataImpl(target, size_t(size), (const uint8_t*)zeroBuffer.get(), usage);
}
void WebGLContext::BufferData(GLenum target,

Просмотреть файл

@ -586,7 +586,7 @@ static bool ZeroTextureData(const WebGLContext* webgl, GLuint tex,
const size_t byteCount = checkedByteCount.value();
UniqueBuffer zeros = calloc(size_t(1), byteCount);
UniqueBuffer zeros = calloc(1, byteCount);
if (!zeros) return false;
ScopedUnpackReset scopedReset(webgl);
@ -623,7 +623,7 @@ static bool ZeroTextureData(const WebGLContext* webgl, GLuint tex,
const size_t byteCount = checkedByteCount.value();
UniqueBuffer zeros = calloc(size_t(1), byteCount);
UniqueBuffer zeros = calloc(1, byteCount);
if (!zeros) return false;
ScopedUnpackReset scopedReset(webgl);

Просмотреть файл

@ -1951,12 +1951,12 @@ static bool DoCopyTexOrSubImage(WebGLContext* webgl, bool isSubImage,
if (uint32_t(rwWidth) != dstWidth || uint32_t(rwHeight) != dstHeight) {
const auto& pi = idealUnpack->ToPacking();
CheckedInt<size_t> byteCount = BytesPerPixel(pi);
CheckedUint32 byteCount = BytesPerPixel(pi);
byteCount *= dstWidth;
byteCount *= dstHeight;
if (byteCount.isValid()) {
buffer = calloc(size_t(1), byteCount.value());
buffer = calloc(1, byteCount.value());
}
if (!buffer.get()) {

Просмотреть файл

@ -15,17 +15,6 @@ typedef int64_t WebGLsizeiptr;
typedef int64_t WebGLintptr;
typedef bool WebGLboolean;
// -
// Prevent implicit conversions into calloc and malloc.
template<typename RequireSizeT1, typename RequireSizeT2>
void* calloc(RequireSizeT1 n, RequireSizeT2 size) = delete;
template<typename RequireSizeT>
void* malloc(RequireSizeT size) = delete;
// -
namespace mozilla {
namespace gl {
class GLContext; // This is going to be needed a lot.

Просмотреть файл

@ -125,7 +125,7 @@ struct AlignedArray {
if (aZero) {
// calloc can be more efficient than new[] for large chunks,
// so we use calloc/malloc/free for everything.
mStorage = static_cast<uint8_t *>(calloc((size_t)1, storageByteCount.value()));
mStorage = static_cast<uint8_t *>(calloc(1, storageByteCount.value()));
} else {
mStorage = static_cast<uint8_t *>(malloc(storageByteCount.value()));
}