Bug 848491 - Update DrawTarget and gfxPlatform to use the new Skia APIs r=mattwoodrow

This commit is contained in:
George Wright 2013-04-09 15:57:22 -04:00
Родитель 6cb4038886
Коммит 8a86a63e18
3 изменённых файлов: 21 добавлений и 5 удалений

Просмотреть файл

@ -604,15 +604,16 @@ DrawTargetSkia::Init(const IntSize &aSize, SurfaceFormat aFormat)
void
DrawTargetSkia::InitWithFBO(unsigned int aFBOID, GrContext* aGrContext, const IntSize &aSize, SurfaceFormat aFormat)
{
GrPlatformRenderTargetDesc targetDescriptor;
GrBackendRenderTargetDesc targetDescriptor;
targetDescriptor.fWidth = aSize.width;
targetDescriptor.fHeight = aSize.height;
targetDescriptor.fConfig = GfxFormatToGrConfig(aFormat);
targetDescriptor.fOrigin = kBottomLeft_GrSurfaceOrigin;
targetDescriptor.fSampleCnt = 0;
targetDescriptor.fRenderTargetHandle = aFBOID;
SkAutoTUnref<GrRenderTarget> target(aGrContext->createPlatformRenderTarget(targetDescriptor));
SkAutoTUnref<GrRenderTarget> target(aGrContext->wrapBackendRenderTarget(targetDescriptor));
SkAutoTUnref<SkDevice> device(new SkGpuDevice(aGrContext, target.get()));
SkAutoTUnref<SkCanvas> canvas(new SkCanvas(device.get()));

Просмотреть файл

@ -33,10 +33,25 @@ GfxFormatToSkiaConfig(SurfaceFormat format)
return SkBitmap::kRGB_565_Config;
case FORMAT_A8:
return SkBitmap::kA8_Config;
default:
return SkBitmap::kARGB_8888_Config;
}
}
return SkBitmap::kARGB_8888_Config;
static inline SurfaceFormat
SkiaConfigToGfxFormat(SkBitmap::Config config)
{
switch (config)
{
case SkBitmap::kARGB_8888_Config:
return FORMAT_B8G8R8A8;
case SkBitmap::kRGB_565_Config:
return FORMAT_R5G6B5;
case SkBitmap::kA8_Config:
return FORMAT_A8;
default:
return FORMAT_B8G8R8A8;
}
}
#ifdef USE_SKIA_GPU

Просмотреть файл

@ -833,7 +833,7 @@ gfxPlatform::CreateDrawTargetForFBO(unsigned int aFBOID, mozilla::gl::GLContext*
GrContext* ctx = reinterpret_cast<GrContext*>(aGLContext->GetUserData(&sGrContextKey));
if (!ctx) {
GrGLInterface* grInterface = CreateGrInterfaceFromGLContext(aGLContext);
ctx = GrContext::Create(kOpenGL_Shaders_GrEngine, (GrPlatform3DContext)grInterface);
ctx = GrContext::Create(kOpenGL_GrBackend, (GrBackendContext)grInterface);
aGLContext->SetUserData(&sGrContextKey, ctx);
}