servo: Merge #20598 - Four nondescript WebGL improvements (from servo:webgl); r=Manishearth

Source-Repo: https://github.com/servo/servo
Source-Revision: ce72e526566de70ed71684ebc39a531f59c92aa5

--HG--
extra : subtree_source : https%3A//hg.mozilla.org/projects/converted-servo-linear
extra : subtree_revision : 05941bd75cc79e79487600e3a09008ba7dce5c03
This commit is contained in:
Anthony Ramine 2018-04-10 04:28:40 -04:00
Родитель a0fd02b723
Коммит 8bd15f367b
3 изменённых файлов: 11 добавлений и 10 удалений

Просмотреть файл

@ -151,6 +151,13 @@ impl<'a> WebGLValidator for CommonTexImage2DValidator<'a> {
}
};
// GL_INVALID_VALUE is generated if target is one of the six cube map 2D
// image targets and the width and height parameters are not equal.
if target.is_cubic() && self.width != self.height {
self.context.webgl_error(InvalidValue);
return Err(TexImageValidationError::InvalidCubicTextureDimensions);
}
// GL_INVALID_VALUE is generated if level is less than 0.
if self.level < 0 {
self.context.webgl_error(InvalidValue);
@ -287,13 +294,6 @@ impl<'a> WebGLValidator for TexImage2DValidator<'a> {
border,
} = self.common_validator.validate()?;
// GL_INVALID_VALUE is generated if target is one of the six cube map 2D
// image targets and the width and height parameters are not equal.
if target.is_cubic() && width != height {
context.webgl_error(InvalidValue);
return Err(TexImageValidationError::InvalidCubicTextureDimensions);
}
// GL_INVALID_ENUM is generated if format or data_type is not an
// accepted value.
let data_type = match TexDataType::from_gl_constant(self.data_type) {

Просмотреть файл

@ -303,10 +303,11 @@ impl WebGLProgram {
// Check if the name is reserved
if name.starts_with("gl_") {
return Err(WebGLError::InvalidOperation);
return Ok(None);
}
if name.starts_with("webgl") || name.starts_with("_webgl_") {
// https://www.khronos.org/registry/webgl/specs/latest/1.0/#GLSL_CONSTRUCTS
if name.starts_with("webgl_") || name.starts_with("_webgl_") {
return Ok(None);
}

Просмотреть файл

@ -109,7 +109,7 @@ impl WebGLTexture {
let face_count = match target {
constants::TEXTURE_2D => 1,
constants::TEXTURE_CUBE_MAP => 6,
_ => return Err(WebGLError::InvalidOperation)
_ => return Err(WebGLError::InvalidEnum)
};
self.face_count.set(face_count);
self.target.set(Some(target));