Bug 1919040 - Allow choosing scales < 1.0 for SVG text. r=longsonr

This matches the previous behavior. The test in question has a
scale of 0.1 in the test, which changes our font choice and uses simpler
glyph advances.

Differential Revision: https://phabricator.services.mozilla.com/D222422
This commit is contained in:
Emilio Cobos Álvarez 2024-09-18 15:22:50 +00:00
Родитель 35a06f02b9
Коммит d998d6d499
1 изменённых файлов: 2 добавлений и 2 удалений

Просмотреть файл

@ -367,10 +367,10 @@ static float GetContextScale(SVGTextFrame* aFrame) {
RelativeTo{aFrame}, RelativeTo{SVGUtils::GetOuterSVGFrame(aFrame)});
Matrix transform2D;
if (!matrix.CanDraw2D(&transform2D)) {
return {};
return 1.0f;
}
auto scales = transform2D.ScaleFactors();
return std::max(1.0f, std::max(scales.xScale, scales.yScale));
return std::max(0.0f, std::max(scales.xScale, scales.yScale));
}
// ============================================================================