Removed the model build step from CMakeLists.txt. Instead added binary models directly to the repository.

This commit is contained in:
Lasse Öörni 2012-07-03 16:22:36 +00:00
Родитель 109f76600a
Коммит 3f2e63b952
46 изменённых файлов: 16 добавлений и 47 удалений

7
Bin/ConvertModels.bat Normal file
Просмотреть файл

@ -0,0 +1,7 @@
OgreImporter ../SourceAssets/Jack.mesh.xml Data/Models/Jack.mdl -a
OgreImporter ../SourceAssets/Level.mesh.xml Data/Models/Level.mdl
OgreImporter ../SourceAssets/Mushroom.mesh.xml Data/Models/Mushroom.mdl
OgreImporter ../SourceAssets/Ninja.mesh.xml Data/Models/Ninja.mdl -a
OgreImporter ../SourceAssets/Potion.mesh.xml Data/Models/Potion.mdl
OgreImporter ../SourceAssets/SnowBall.mesh.xml Data/Models/SnowBall.mdl
OgreImporter ../SourceAssets/SnowCrate.mesh.xml Data/Models/SnowCrate.mdl

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Jack.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Jack_Walk.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Level.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Mushroom.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Attack1.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Attack2.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Attack3.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Backflip.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Block.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Climb.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Crouch.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Death1.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Death2.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_HighJump.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Idle1.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Idle2.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Idle3.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Jump.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_JumpNoHeight.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Kick.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_SideKick.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Spin.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Stealth.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Ninja_Walk.ani Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/Potion.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/SnowBall.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Двоичные данные
Bin/Data/Models/SnowCrate.mdl Normal file

Двоичный файл не отображается.

Просмотреть файл

@ -101,25 +101,6 @@ endmacro ()
macro (finalize_lib)
endmacro ()
# Macro for model asset compilation
macro (add_model NAME PARAMETERS)
if (IOS)
add_custom_command (
OUTPUT ../../Bin/Data/Models/${NAME}.mdl
COMMAND ../../Bin/OgreImporter ${NAME}.mesh.xml ../../Bin/Data/Models/${NAME}.mdl ${PARAMETERS}
DEPENDS ${NAME}.mesh.xml
)
else ()
add_custom_command (
OUTPUT ../../Bin/Data/Models/${NAME}.mdl
COMMAND ../../Bin/OgreImporter ${NAME}.mesh.xml ../../Bin/Data/Models/${NAME}.mdl ${PARAMETERS}
DEPENDS OgreImporter ${NAME}.mesh.xml
)
endif ()
set (ALL_MODELS ${ALL_MODELS} ../../Bin/Data/Models/${NAME}.mdl)
endmacro ()
# Add SDL as a global include directory
include_directories (ThirdParty/SDL/include)
@ -138,7 +119,6 @@ add_subdirectory (Engine/Resource)
add_subdirectory (Engine/Scene)
add_subdirectory (Engine/Script)
add_subdirectory (Engine/UI)
add_subdirectory (SourceAssets/Models)
add_subdirectory (ThirdParty/AngelScript)
add_subdirectory (ThirdParty/Bullet)
add_subdirectory (ThirdParty/FreeType)

Просмотреть файл

@ -34,10 +34,10 @@ Urho3D uses CMake (http://www.cmake.org) to build. The process has two steps:
2) For Visual Studio, open Urho3D.sln and build the configuration(s) you like. For gcc, execute make (by default, cmake_gcc.sh specifies to make a RelWithDebInfo build.)
The build process will also convert models from the SourceAssets directory into Bin/Data/Models. After the build is complete, the programs can be run from the Bin directory.
When using Xcode on Mac OS X, select the i386 architecture before building. Compiling Urho3D as 64-bit is not supported.
After the build is complete, the programs can be run from the Bin directory.
To run from the Visual Studio debugger, set the Urho3D project as the startup project and enter its relative path and filename into Properties -> Debugging -> Command: ..\\Bin\\Urho3D.exe. Additionally, entering -w into Debugging -> Command Arguments is highly recommended. This enables startup in windowed mode: without it running into an exception or breakpoint will be obnoxious as the mouse cursor will likely be hidden.
To actually make Urho3D.exe do something useful, it must be supplied with the name of the script file it should load and run. You can try for example the following arguments: Scripts/TestScene.as -w
@ -46,7 +46,7 @@ To make the Urho3D examples start faster on Windows & Direct3D9 mode, run Compil
\section Building_Android Android build process
First build desktop Urho3D to make sure the models from the SourceAssets directory are converted. Then copy Bin/Data and Bin/CoreData directories to the Android/assets directory. Finally execute the following commands in the Android directory:
First copy Bin/Data and Bin/CoreData directories to the Android/assets directory (you can use the provided batch file CopyData.bat.) Next, execute the following commands in the Android directory:
- android update project -p . (only needed on the first time)
- ndk-build
@ -64,7 +64,7 @@ By default the Android package for Urho3D is com.googlecode.urho3d. For a real a
\section Building_Ios iOS build process
First build desktop Urho3D to generate the OgreImporter utility into the Bin directory. Then run cmake_ios.sh. This generates an Xcode project named Urho3D.xcodeproj.
Run cmake_ios.sh. This generates an Xcode project named Urho3D.xcodeproj.
Open the Xcode project and check the properties for the Urho3D project (topmost in the Project Navigator.) In Architectures -> Base SDK, choose your iOS SDK. In Code Signing, enter your developer identity as necessary.

Просмотреть файл

@ -125,11 +125,7 @@ Mac OS X.
For gcc, execute make (by default, cmake_gcc.sh specifies to make a
RelWithDebInfo build.)
The build process will also convert models from the SourceAssets directory into
Bin/Data/Models. After the build is complete, the programs can be run from the
Bin directory.
When using Xcode on Mac OS X, select the i386 architecture before building.
When using Xcode on Mac OS X, select the i386 architecture before building.
Compiling Urho3D as 64-bit is not supported.
After the build is complete, the programs can be run from the Bin directory.
@ -152,10 +148,9 @@ CompileAllShaders.bat from the Bin directory first.
Android build process
---------------------
First build desktop Urho3D to make sure the models from the SourceAssets
directory are converted. Then copy Bin/Data and Bin/CoreData directories to the
Android/assets directory. Finally execute the following commands in the Android
directory:
First copy Bin/Data and Bin/CoreData directories to the Android/assets directory
(you can use the provided batch file CopyData.bat.) Next, execute the following
commands in the Android directory:
- android update project -p . (only needed on the first time)
- ndk-build
@ -182,9 +177,7 @@ name has to be replaced in several files:
iOS build process
-----------------
First build desktop Urho3D to generate the OgreImporter utility into the Bin
directory. Then run cmake_ios.sh. This generates an Xcode project named
Urho3D.xcodeproj.
Run cmake_ios.sh. This generates an Xcode project named Urho3D.xcodeproj.
Open the Xcode project and check the properties for the Urho3D project (topmost
in the Project Navigator.) In Architectures -> Base SDK, choose your iOS SDK.

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

@ -1,11 +0,0 @@
SET (ALL_MODELS)
add_model (Jack "-a")
add_model (Level "")
add_model (Mushroom "-a")
add_model (Ninja "-a")
add_model (Potion "")
add_model (SnowBall "")
add_model (SnowCrate "")
add_custom_target (Models ALL DEPENDS ${ALL_MODELS})

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл

Просмотреть файл