Use t-namespace for ByteAddressBuffer.

FXC caught it, but not glslang, hm ...
This commit is contained in:
Hans-Kristian Arntzen 2017-12-11 13:55:26 +01:00
Родитель 918b451b7e
Коммит cc532cb7b6
8 изменённых файлов: 17 добавлений и 13 удалений

Просмотреть файл

@ -1,5 +1,5 @@
RWByteAddressBuffer wo : register(u1);
ByteAddressBuffer ro : register(u0);
ByteAddressBuffer ro : register(t0);
static uint3 gl_GlobalInvocationID;
struct SPIRV_Cross_Input

Просмотреть файл

@ -1,5 +1,5 @@
RWByteAddressBuffer WriteOnly : register(u2);
ByteAddressBuffer ReadOnly : register(u0);
ByteAddressBuffer ReadOnly : register(t0);
RWByteAddressBuffer ReadWrite : register(u1);
void comp_main()

Просмотреть файл

@ -1,6 +1,6 @@
static const uint3 gl_WorkGroupSize = uint3(4u, 1u, 1u);
ByteAddressBuffer _22 : register(u0);
ByteAddressBuffer _22 : register(t0);
RWByteAddressBuffer _44 : register(u1);
static uint3 gl_GlobalInvocationID;

Просмотреть файл

@ -1,5 +1,5 @@
RWByteAddressBuffer wo : register(u1);
ByteAddressBuffer ro : register(u0);
ByteAddressBuffer ro : register(t0);
static uint3 gl_GlobalInvocationID;
struct SPIRV_Cross_Input

Просмотреть файл

@ -1,5 +1,5 @@
RWByteAddressBuffer WriteOnly : register(u2);
ByteAddressBuffer ReadOnly : register(u0);
ByteAddressBuffer ReadOnly : register(t0);
RWByteAddressBuffer ReadWrite : register(u1);
void comp_main()

Просмотреть файл

@ -1,6 +1,6 @@
static const uint3 gl_WorkGroupSize = uint3(4u, 1u, 1u);
ByteAddressBuffer _22 : register(u0);
ByteAddressBuffer _22 : register(t0);
RWByteAddressBuffer _44 : register(u1);
static uint3 gl_GlobalInvocationID;

Просмотреть файл

@ -2280,7 +2280,11 @@ string CompilerHLSL::to_resource_binding(const SPIRVariable &var)
if (storage == StorageClassUniform)
{
if (has_decoration(type.self, DecorationBufferBlock))
space = "u"; // UAV
{
uint64_t flags = get_buffer_block_flags(var);
bool is_readonly = (flags & (1ull << DecorationNonWritable)) != 0;
space = is_readonly ? "t" : "u"; // UAV
}
else if (has_decoration(type.self, DecorationBlock))
space = "b"; // Constant buffers
}

Просмотреть файл

@ -7,10 +7,10 @@ export PATH="./external/glslang-build/StandAlone:./external/spirv-tools-build/to
echo "Using glslangValidation in: $(which glslangValidator)."
echo "Using spirv-opt in: $(which spirv-opt)."
./test_shaders.py shaders --update || exit 1
./test_shaders.py shaders --update --opt || exit 1
./test_shaders.py shaders-msl --msl --update || exit 1
./test_shaders.py shaders-msl --msl --update --opt || exit 1
./test_shaders.py shaders-hlsl --hlsl --update || exit 1
./test_shaders.py shaders-hlsl --hlsl --update --opt || exit 1
./test_shaders.py shaders || exit 1
./test_shaders.py shaders --opt || exit 1
./test_shaders.py shaders-msl --msl || exit 1
./test_shaders.py shaders-msl --msl --opt || exit 1
./test_shaders.py shaders-hlsl --hlsl || exit 1
./test_shaders.py shaders-hlsl --hlsl --opt || exit 1