Corrects error handling in UseProgram

TRAC #11666
Signed-off-by: Nicolas Capens
Signed-off-by: Daniel Koch

Author:    Shannon Woods

git-svn-id: https://angleproject.googlecode.com/svn/trunk@141 736b8ea6-26fd-11df-bfd4-992fa37f6226
This commit is contained in:
daniel@transgaming.com 2010-04-13 19:53:35 +00:00
Родитель d1abe5b0ed
Коммит c847820dc8
1 изменённых файлов: 13 добавлений и 1 удалений

Просмотреть файл

@ -4268,7 +4268,19 @@ void __stdcall glUseProgram(GLuint program)
{
gl::Program *programObject = context->getProgram(program);
if (programObject && !programObject->isLinked())
if (!programObject && program != 0)
{
if (context->getShader(program))
{
return error(GL_INVALID_OPERATION);
}
else
{
return error(GL_INVALID_VALUE);
}
}
if (program != 0 && !programObject->isLinked())
{
return error(GL_INVALID_OPERATION);
}