Updating the shader for particles with Ryan's 2020.1 changes, and removing test 046-OpaqueCamera

This commit is contained in:
Antone Franich 2020-06-09 13:54:00 -07:00
Родитель eee4dd5995
Коммит cd3f8949df
3 изменённых файлов: 8 добавлений и 11 удалений

Просмотреть файл

@ -26,6 +26,7 @@
float4 vertex : POSITION;
float4 uv : TEXCOORD0;
float3 uv2 : TEXCOORD1;
UNITY_VERTEX_INPUT_INSTANCE_ID
};
struct v2f
@ -35,11 +36,16 @@
UNITY_FOG_COORDS(1)
float4 vertex : SV_POSITION;
UNITY_VERTEX_OUTPUT_STEREO
};
v2f vert (appdata v)
{
v2f o;
UNITY_SETUP_INSTANCE_ID(v);
UNITY_INITIALIZE_VERTEX_OUTPUT_STEREO(o);
o.vertex = UnityObjectToClipPos(v.vertex);
o.uv = v.uv;
o.uv2 = v.uv2;

Просмотреть файл

@ -6,14 +6,14 @@
}
SubShader
{
Tags { "RenderType"="Transparent" "Queue"="Transparent"}
Tags { "RenderType" = "Transparent" "Queue" = "Transparent"}
LOD 100
Pass
{
HLSLPROGRAM
#pragma prefer_hlslcc gles
#pragma exclude_renderers d3d11_9x
#pragma exclude_renderers d3d11_9x
#pragma vertex vert
#pragma fragment frag
// make fog work
@ -25,7 +25,6 @@
{
float4 vertex : POSITION;
float2 uv : TEXCOORD0;
UNITY_VERTEX_INPUT_INSTANCE_ID
};
struct v2f
@ -33,7 +32,6 @@
float2 uv : TEXCOORD0;
float4 vertex : SV_POSITION;
float4 screenUV : TEXCOORD1;
UNITY_VERTEX_OUTPUT_STEREO
};
TEXTURE2D(_CameraOpaqueTexture);
@ -42,10 +40,6 @@
v2f vert(appdata v)
{
v2f o;
UNITY_SETUP_INSTANCE_ID(v);
UNITY_INITIALIZE_VERTEX_OUTPUT_STEREO(o);
o.vertex = TransformObjectToHClip(v.vertex);
o.uv = v.uv;
o.screenUV = ComputeScreenPos(o.vertex);

Просмотреть файл

@ -86,9 +86,6 @@ EditorBuildSettings:
- enabled: 1
path: Assets/Tests/Scenes/044_Lighting_ReflectionProbe.unity
guid: 0feef353efdf045989e9c2b501774338
- enabled: 1
path: Assets/Tests/Scenes/046_Camera_OpaqueTexture.unity
guid: 2614aae0a36c9456b9e20ac481fbda4c
- enabled: 1
path: Assets/Tests/Scenes/047_Lighting_DirectionalCascades.unity
guid: 4e49334e530744e0eaeaa5e3a7e874ca